Showing posts with label rage. Show all posts
Done and done!
Assalamualaikum..
Telah pun mengambil langkah drastik tadi...
Aku telah officially remove diri aku dari semua group blogger dan networkblog...so aku takkan ping blog aku kat mane2..
Aku jugak dah remove visitor counter kat blog ni..biarlah takde orang datang pon, aku tak kesah...
Still akan terus berblog...tapi takkan promote pada mane2...kalau ade member2 nak tolong promote, tu hak kamu...aku tak mintak...
Jangan tanye kenapa aku buat macam ni...ade la reason aku...
Blog ni will be pretty much macam private la..yang jumpe link je akan masuk blog ni kalau diorang klik...
Bukan nak bajet retis or whatever....
Bagi siapa yang sudi baca, terima kasih aku ucapkan...insyaAllah akan terus berblog tapi memang low profile...
Mungkin kawan2 lain akan popular dalam setahun dua, aku mungkin takkan popular but who cares right...
Akan terus update, jangan risau...
Anyway, later...
Telah pun mengambil langkah drastik tadi...
Aku telah officially remove diri aku dari semua group blogger dan networkblog...so aku takkan ping blog aku kat mane2..
Aku jugak dah remove visitor counter kat blog ni..biarlah takde orang datang pon, aku tak kesah...
Still akan terus berblog...tapi takkan promote pada mane2...kalau ade member2 nak tolong promote, tu hak kamu...aku tak mintak...
Jangan tanye kenapa aku buat macam ni...ade la reason aku...
Blog ni will be pretty much macam private la..yang jumpe link je akan masuk blog ni kalau diorang klik...
Bukan nak bajet retis or whatever....
Bagi siapa yang sudi baca, terima kasih aku ucapkan...insyaAllah akan terus berblog tapi memang low profile...
Mungkin kawan2 lain akan popular dalam setahun dua, aku mungkin takkan popular but who cares right...
Akan terus update, jangan risau...
Anyway, later...
Boleh hilang sabar macam ni....
Assalamualaikum...baca SINI dulu ye sebelum baca entry ni..thanks...
Tadi aku mengajar budak tahun dua kelas aku tu.... Bising nya masyaallah....aku nak mengajar pon susah...tengah aku mengajar dalam kelas boleh main kejar-kejar la..main gaduh-gaduh la...main sep sep tom tom la...Ni nak belajar ke ape? Bila aku suruh keluar buku, ade buku kejap, pastu ntah ke mana...Kerja suruh buat memang tak jalan la... Ni kelas paling pandai ni...Ade kelas satu lagi tu, kelas bawah sikit....lagi la....
Bila aku suruh buat kerja sendiri, nanti ade la sorang budak datang depan tanya soalan...pastu ramai la datang berkerumun dekat aku tu.... Sesak nafas weyh...Padahal bukan nak tanye pon...duduk kat meja tu buat ramai-ramai depan aku.... Budak lain kat belakang dok main benda lain..Pastu kalau nak pergi tandas, semua nak pergi...
Yang aku peliknye, masa kelas cikgu lain, baik je..elok je buat kerja senyap-senyap...takde pon nak bising-bising.... Lagi la aku frust weyh.... Budak tahun tiga okay je..baik la cuma ada la sorang dua yang malas...Budak-budak ni kalau aku hilang sabar memang aku campak dari tingkat dua tu...Aku tengking dalam kelas tadi pon masih boleh bersabar kot... Masalahnya diorang tak takut and tak respect aku as a teacher...panggil je Sir tapi anggap macam kawan dia pulak....
Esok siap la budak-budak tu...memang aku nak hentam kaw-kaw punye...lantak la ape nak jadi...Aku cikgu ganti je..bile2 boleh stop...Masih boleh tahan lagi sabar ni....huuuu.....Lu buat baik dengan aku, aku boleh buat baik dengan lu..lu buat sial dengan aku, memang lagi sial lu kena...
Sabar....sabar....*pujuk diri sendiri*
Tadi aku mengajar budak tahun dua kelas aku tu.... Bising nya masyaallah....aku nak mengajar pon susah...tengah aku mengajar dalam kelas boleh main kejar-kejar la..main gaduh-gaduh la...main sep sep tom tom la...Ni nak belajar ke ape? Bila aku suruh keluar buku, ade buku kejap, pastu ntah ke mana...Kerja suruh buat memang tak jalan la... Ni kelas paling pandai ni...Ade kelas satu lagi tu, kelas bawah sikit....lagi la....
Bila aku suruh buat kerja sendiri, nanti ade la sorang budak datang depan tanya soalan...pastu ramai la datang berkerumun dekat aku tu.... Sesak nafas weyh...Padahal bukan nak tanye pon...duduk kat meja tu buat ramai-ramai depan aku.... Budak lain kat belakang dok main benda lain..Pastu kalau nak pergi tandas, semua nak pergi...
Yang aku peliknye, masa kelas cikgu lain, baik je..elok je buat kerja senyap-senyap...takde pon nak bising-bising.... Lagi la aku frust weyh.... Budak tahun tiga okay je..baik la cuma ada la sorang dua yang malas...Budak-budak ni kalau aku hilang sabar memang aku campak dari tingkat dua tu...Aku tengking dalam kelas tadi pon masih boleh bersabar kot... Masalahnya diorang tak takut and tak respect aku as a teacher...panggil je Sir tapi anggap macam kawan dia pulak....
Esok siap la budak-budak tu...memang aku nak hentam kaw-kaw punye...lantak la ape nak jadi...Aku cikgu ganti je..bile2 boleh stop...Masih boleh tahan lagi sabar ni....huuuu.....Lu buat baik dengan aku, aku boleh buat baik dengan lu..lu buat sial dengan aku, memang lagi sial lu kena...
Sabar....sabar....*pujuk diri sendiri*
Kenapa macam ni?
Hari ni rase macam panas hati je aku...Lama dah aku simpan bende ni sebenarnye sebab bagi aku ni macam isu yang agak sensitif, but what the hell kan? Aku nak tulis jugak kat sini...Ape nak jadi lepas ni jadi la....
Korang mesti ade tengok berita pasal Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) yang dah block beberapa file sharing site kat Msia ni kan? Kononnya nak memerangi cetak rompak kalau tak silap aku kan? Ini ialah salah satu tindakan kerajaan untuk divert pandangan dan tumpuan rakyat pada isu-isu yang sepatutnya lebih penting... Cuba tengok kat luar negara, siap ade website yang popular yang hosting and provide film for free..takde pon nak block? Even diorang ade website2 camtu pon, still pungutan filem diorang meletup2 kan? Da tu SKMM block file sharing kat Msia ni nak elak orang cetak rompak filem ape? Setakat filem yang tak keluar Msia pon ko nak block, baik tak payah, kerja sia-sia la weyh...
Then isu video seks la, liwat la, ape bende lagi cerita2 yang aku rasa tak penting pon dalam paper or berita tu... Why not focus on the bigger picture? Pasal block sharing site tu, nape tak block site2 yang menghina agama? Yang racist? Yang boleh menjatuhkan maruah negara dengan rumors dan sebagainye? Yang lucah? Yang menyebarkan propaganda mengapi-apikan orang? So why owh why owh why can u not see the bigger picture?
Pastu lancang bercakap kat tv dalam surat khabar, kerajaan prihatin pada rakyat, rakyat kena berterima kasih pada kerajaan sebab dan tolong, rakyat digesa itu, rakyat digesa ini, rakyat kena sokong kerajaan sebab itu, sebab ini dan macam2 lagi la...Aku bukan la anti kerajaan tapi aku paling tak suka corruption! Tak kesah la ko kerajaan ke, bos syarikat ke, even opis boy pon, kalau ko corrupt memang aku anti gile! Aku bukan la hebat sangat nak komen pasal kerajaan dan politik but i can say that it is corrupt!
Ini semua plan untuk divert perhatian rakyat daripada isu2 yang lebih besar dan sememangnya lebih penting...Hey, I have the power of the government, I can do what I want right? What do I care what the people think? They don't have the power, we do!
So, camne sekarang ni? Nak buat camne? Panas hati weyh...panas....bukan isu ni je..banyak lagi isu2 lame over the years..Aku tahu bukan senang nak tadbir kerajaan but at least tak payah la nak buat keputusan terburu2 macam ni, sesuka hati je nak buat itu, buat ini kerana semata2 ade kuasa...
Ini cuma pendapat aku, nak terima, terima la..taknak sudah..
Korang mesti ade tengok berita pasal Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) yang dah block beberapa file sharing site kat Msia ni kan? Kononnya nak memerangi cetak rompak kalau tak silap aku kan? Ini ialah salah satu tindakan kerajaan untuk divert pandangan dan tumpuan rakyat pada isu-isu yang sepatutnya lebih penting... Cuba tengok kat luar negara, siap ade website yang popular yang hosting and provide film for free..takde pon nak block? Even diorang ade website2 camtu pon, still pungutan filem diorang meletup2 kan? Da tu SKMM block file sharing kat Msia ni nak elak orang cetak rompak filem ape? Setakat filem yang tak keluar Msia pon ko nak block, baik tak payah, kerja sia-sia la weyh...
Then isu video seks la, liwat la, ape bende lagi cerita2 yang aku rasa tak penting pon dalam paper or berita tu... Why not focus on the bigger picture? Pasal block sharing site tu, nape tak block site2 yang menghina agama? Yang racist? Yang boleh menjatuhkan maruah negara dengan rumors dan sebagainye? Yang lucah? Yang menyebarkan propaganda mengapi-apikan orang? So why owh why owh why can u not see the bigger picture?
Pastu lancang bercakap kat tv dalam surat khabar, kerajaan prihatin pada rakyat, rakyat kena berterima kasih pada kerajaan sebab dan tolong, rakyat digesa itu, rakyat digesa ini, rakyat kena sokong kerajaan sebab itu, sebab ini dan macam2 lagi la...Aku bukan la anti kerajaan tapi aku paling tak suka corruption! Tak kesah la ko kerajaan ke, bos syarikat ke, even opis boy pon, kalau ko corrupt memang aku anti gile! Aku bukan la hebat sangat nak komen pasal kerajaan dan politik but i can say that it is corrupt!
Ini semua plan untuk divert perhatian rakyat daripada isu2 yang lebih besar dan sememangnya lebih penting...Hey, I have the power of the government, I can do what I want right? What do I care what the people think? They don't have the power, we do!
So, camne sekarang ni? Nak buat camne? Panas hati weyh...panas....bukan isu ni je..banyak lagi isu2 lame over the years..Aku tahu bukan senang nak tadbir kerajaan but at least tak payah la nak buat keputusan terburu2 macam ni, sesuka hati je nak buat itu, buat ini kerana semata2 ade kuasa...
Ini cuma pendapat aku, nak terima, terima la..taknak sudah..
Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

