Popular Post

Saturday, April 14, 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Lame dah rasanye x menulis blog yang serupa ini..menyatakan pendapat aku sendiri...bukan susah nak cari idea, tapi masa tak mengizinkan..banyak lagi benda nak buat kan..hehe...bese la student..paham kan?

Anyway, ramai orang yang berblog sebab nak dapatkan duit, tapi berapa ramai yang berjaya dapat duit dari blog? X ramai kan? Sebab? Banyak sebabnye..yang utama ialah x pandai nak promote dan tarik minat pembaca..Mungkin ramai orang yang x sedar, bukan semua orang tu sama...So minat mereka pon berlainan..orang kata rambut sama hitam, hati lain-lain...ye x?So, luaskan skop blog anda dan cuba tarik minat pembaca..baru lah ramai orang nak baca dan follow blog anda..



Sebab lagi?Blog yang x menarik dari segi design..aku tahu blog aku ni x la menarik sangat kan..ala kadar je..tapi aku rasa x sakit pon mata kalau baca blog aku kan?Loading pon aku rasa cepat je..so aku cuba tarik minat dengan menyediakan blog yang senang dibaca dan x kusut kepada otak orang nak baca..haha..

Orang cakap susah nak dapat duit dari blog melainkan anda blogger otai..memang x salah, tapi ape akan jadi kat blogger yang junior2 ni?yang baru nak naik ni?Kena la belajar dari otai2 dan gunakan ilmu yang ada dengan sebaiknye..betul x?usaha tetap usaha..mungkin lambat bangun, mungkin cepat..yang penting ada usaha dari diri sendiri...

Aku nak kata blogger popular pon x, tengok la follower ade brape je..haha..nampak sangat blog cikai kan..tapi aku ade azam baru, cuba nak bagi ape yang pembaca nak baca dan cuba tarik minat pembaca untuk datang ke blog aku..duit pon salah satu sebab, sebabnye aku bukan lah orang kaya..aku pon still student lagi..nak cari kerja yang bergaji banyak tu susah la kan..at least kalau blog ni berjaya, boleh la ade backup sikit untuk masa depan..kira menabung la untuk masa depan..hehe..

K la..later...


p/s:Awak, hari2 saya teringat kat awak...

2 Responses so far.

  1. @Halusinasi : rindu awak lagi banyak2..hehe

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -