Popular Post

Monday, June 20, 2011

Assalamualaikum dan selamat petang semua! Ape khabar? Sihat tak? hehe..arini ade good mood la sikit... Sebab dapat panggilan untuk jadi cikgu ganti..hehe..So petang tadi pergi la ke Pejabat Pendidikan Daerah dan amek surat perlantikan.. Pastu mak aku pon cakap pergi tengok2 sekolah tu..so pergi la dan alang2 jumpa terus dengan guru besar sekolah tu...



Nampak baik je guru besar tu mase cakap dengan dia tadi..ade la interview sikit2 kan.. Pastu kenal2 dengan cikgu2 yang ada kat situ...Pastu ade la dia bagi jadual sume2 tu.. Esok dah kena lapor diri and masuk kelas... Ade gementar jugak aku ni..haha.. Kalau setakat nak ajar 2-3 orang budak boleh la.. Ni nak ajar kelas.. Siap ade aku jadi cikgu kelas lagi..hahaha..

Lebih kurang aku la ni..haha

Macam2 la cakap dengan cikgu2 ngan guru besar tadi.. Pastu dapat jadual, banyak jugak masa..tapi dalam satu2 hari tu sikit2 je la..budak skolah pon sampai tengahari je kan.. Owh, aku mengajar budak tahun 2..hehe..skolah rendah je.. Mane la layak nak ajar budak skolah menengah...


Anyway, esok dah kena lapor diri and petang pulak ade koku... Pastu guru besar tu cakap hari Khamis pulak ade sukan sekolah..hehe.. Suke la aku bab2 sukan ni..takyah mengajar..haha...Pastu guru besar tu panggil aku "cikgu"..Tak biasa kot..korang pon kena panggil aku cikgu tau selama 38 hari..hahaha.... boleh?


So..malam ni kena prepare and baca rekod pengajaran sebab silibus tak dapat tadi, ade dengan cikgu bersalin tu...Tengok la esok ape bende aku nak ajar budak2 tu...Aku mengajar budak2 tu English..ntah faham tidak diorang nanti..haha..


Doakan aku dapat buat yang terbaik ye..

P/s: Rambut sudah kena potong pendek.. T.T   takpe2..pasni bela panjang balik..hehe..

13 Responses so far.

  1. english? wow .
    speking terabuq niy :)
    have a nice day tommorrow !

  2. Haha, cuba cakap English pelat Ganu. sure budak2 tu terpana dan terpukau^^..hehe

    apa2 pun tahniah bro!

  3. ok cikgu kei seichi! hahahah~

  4. :) yeayyyy.....
    congrats and good luck for tomorrow...

  5. Gary Asip says:

    asalamualaikm cikgu~.. hehehe... gud luck bro...
    aq memang x boleh jadi cekgu.. cepat naik darah+naik tangan... hahahahaha...

  6. cikgu kei seichi kene mengajar elok2 tau

  7. K says:

    bhahahaha. rambut aku pon dah pendek, macam neymar XD

    gudluck bro, rase nak keje gak :P

  8. Anonymous says:

    cikgu!! may i go to the toilet, cikgu??? XD nice....gudluck!!

  9. guru..best ape..bila hari guru dpt hadiah byk2..hehe..hani pon tgh berangan nak jadik cikgu...susah ke nak jadik cikgu?ape2 pon gudluck ye =]
    semoga menjadi cikgu yang baek dan adil..xmau garang2 ye cikgu =]

  10. chaiyookkk kei~~ u can do it!! heeee~ ^_^

    btw, jgn garang2 sgt tau ngan anak murid.. nnti diorg takut.. jd lah cikgu yg mesra, tp tegas~~ ^_^

  11. Unknown says:

    hello mr.teacher . erk? heheee . yeaaa , esok boleh citer pengalaman jaga murid ;)

    best of luck Kei .. laa , sebab tu ka dah jarang ngupdate belog ?

  12. MIQA says:

    Aku doakan kau yang terbaek! Gooooood luck bro!

  13. fae jamal says:

    oke! sekarang dah kena panggil cikgu kei! ;)

    jangan ajar budak2 tuh yg mengarut2 suda la ye..hehe;P

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -