Popular Post

Thursday, June 9, 2011

Morning ya'll!! Ape cer pagi2 ni? Bekfes ke belum? Puasa? Bagus2....hehe...

So, topik kali ni ialah pengajaran yang aku dapat daripada berblogging.. Ape pengajaran yang aku sendiri as a blogger dapat dari blogging ni? Aku ni masih baru la dalam bidang belog membelog ni...baru setengah tahun..tapi kalau blog ni baru dalam 2 minggu kot? Ntah, aku tak kire pulak... So sepanjang panjang aku berblogging ni, ade la beberapa perkara yang aku dapat. Antaranya ialah dapat aku kenal dunia blogging ni dan dapat selami hati dan perasaan seorang blogger... So lepas ni kalau2 ade yang kutuk2 or merendah2 kan blogger tu boleh la jugak aku terasa..haha...


Selain tu jugak dapat la jugak aku jugak belajar jugak skill2 baru jugak di alam maya ni jugak....haha..brape banyak jugak la jugak...So, selain dapat tahu pandangan orang lain pasal isu2 semasa contohnye, dapat jugak aku belajar skill2 macam skill photoshop or blogging dan sebagainye dari blogger lain...Dan jugak aku dapat baca pasal kisah hidup orang lain walaupon sebenarnye aku tak kisah sangat pasal kisah orang lain..aku lebih kisah dan tertarik dengan pandangan orang mengenai sesuatu2 tajuk or topik or isu semasa..that way i can know how other people's mind work...


Selain tu, aku dapat share pandangan dan pendapat serta buah fikiran juga buah2 yang lain yang aku ada dengan orang lain yang mana sudi nak membaca...yang taknak baca takkan aku nak paksa kan? Aku tau siapa aku, hanya melukut ditepi gantang...


Aku jugak dapat kenalpasti kesilapan2 yang aku buat untuk blog satu lagi dan aku applikasikannya untuk blog ni..kire macam aku ber experiment la dengan dunia blogging ni...Bukan kat skolah or dalam lab sains je boleh buat experiment okay? Dalam dunia blog pon boleh...hehe...


Juga sejak semenjak dua menjak ni aku jadi excited dan seronok nak blogging sebab aku dapat kenalpasti reader yang selalu singgah blog aku dan bace dan komen entry aku....kerana korang la aku rajen nak blogging dan update entry ni....aku nak sama taraf dengan korang dan nak rasakan keseronokan berblog ni...Jugak aku dapat kawan2 dalam blog yang even tak pernah jumpe dan ade yang tak tahu rupe macam mane pon, but still aku rase ade connection dengan diorang....tak tahu la kalau diorang pon rase camtu kan..


Anyway, cukup2 la kan..panjang2 pon bukan ramai sangat yang bace blog aku ni...hehe..adios!

12 Responses so far.

  1. Hahn 3rd says:

    Selamat merajinkan diri...aku jugak budak baru belajar

  2. farah says:

    happy bloging.,..:)

  3. ftdanisha says:

    sy dtg dr rumah lame ke rmah baru awk

    leh masuk link sini jugak
    syukur atas nikmatnya
    petronas untung besar..kemain lg

  4. nurul says:

    sy pon newbie jugak..
    bile blogging at least saya quite up to date with current news..dahla paper pon xbaca..hu2..
    lagi satu,tingkatkan ilmu pengetahuan,dan share2 pendapat..memang best..hu2..-)

  5. fae jamal says:

    fuyoo..kei da ade personal blog!;)

  6. fae jamal says:

    of course la selalu singgah!
    ri tuh blogger prob!
    bengang je..grrr!

  7. K says:

    setuju!!

    happy blogging XD

  8. Gary Asip says:

    aq setuju point ko pasal belajar dari kesilapan blog yang dulu.. blog aq skarang ni pun blog kedua... blog pertama aq macam x menjadi la.. hehe...
    bro, nak mintak buat header ble x?... ble ke?.. ko x bz ke?...

  9. fae jamal says:

    kei, baca ni--->
    http://fzhjmldn.blogspot.com/2011/06/gatal-la-pulak-takkan-kerja-nak.html

    haha!;)

  10. saya pun budak baru..
    sama2la kita belajar..
    hehe..

  11. Unknown says:

    yup , lagi lama kita berblog lagi banyak ilmu kita boleh dapat . hehe . dan , tanpa kita sedari kita akan dapat teman . hurray !

    pst , awak pandai buat header flash tak ?

  12. Unknown says:

    hehe . ha'ahhh . nak jugak . haritu ada orang nak buatkan tapi entah . huhu ~ Tia tak kesah simple pun sebab Tia lagi suka . bhahaa ;)

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -