Popular Post

Sunday, September 4, 2011

Assalamualaikum...

Sibuk agaknye semua beraya kan? Maklum la, baru raya ke 6, ye tak? Tapi aku takkan cerita pasal raya because there's nothing interesting about raya this year... Just memenatkan, menyakitkan hati and menyedihkan...so just nak update benda lama je la..hehe...


12.8 tempoh hari, tamat perkhidmatan aku sebagai GSTT kat SK Dato' Naning, Melaka. Bagi sape yang tak tau ape gstt tu, sila la google ye...jangan malas...Anyway, jadi gstt kat situ memang seronok..Cikgu2 yang baik2 and banyak menolong aku, sporting, kelakar pon ade...hehe....Budak2 die walaupon kadang2 memenatkan nak melayan, but still enjoyable...walaupon kadang2 tu ade je rasa nak lempang...bikin panas ati je..haha...


Overall, pengalaman mengajar kat situ memang seronok and takkan aku lupakan...kalau ade peluang jadi gstt lain kali kat sekolah tu, memang aku akan pergi..hehe..

Owh, pada sape2 yang tak tahu, aku mengajar English tahun 2 and 3...

Ni beberapa pics aku kat sekolah tu...






Budak2 kelas aku yang comel2..haha...nak tengok lagi tengok la kat Fb aku...


So, masa last day aku kat situ, aku ingatkan macam hari2 biasa...hari tu ialah hari Jumaat and kat sekolah tu, hari Jumaat mereka akan buat bacaan Yasin masa perhimpunan... Lepas tu baca Yasin, ade sorang cikgu tu datang kat aku tanya nak berucap tak sempena hari last...Terkejut aku masa tu..haha...Pastu aku cakap la tak payah... Then guru besar bagi ucapan and panggil aku untuk terima hadiah dari sekolah..pastu panitia BI pon bagi hadiah...tak sangka pulak aku masa tu akan dapat hadiah... Aku plan nak tinggalkan sekolah tu macam biasa je..last2 ade majlis sikit pagi tu...kalau bukan bulan puasa mungkin ade makan2 sikit kot..haha...Then, sepanjang hari tu ade la budak bagi hadiah, cikgu lain pon ade bagi hadiah..Rezeki aku agaknya, bersyukur sangat2...


Ni la hadiah2 yang aku dapat...


Traveling bag dari Cikgu Rizzman, Cikgu Nurul n Cikgu Afiza

Mug dari budak kelas aku, Asaadah

Jam G-Shock dari Panitia BI

Sejadah dari cikgu and kain tempat sujud dari sekolah


Alhamdulillah, boleh aku bawak semua barang2 ni untuk ke UPM nanti..Jimat sikit, tak payah beli beg baru..hehe.. Aku memang dari dulu nak beli jam, tapi tak terbeli..sebab aku bukan jenis pakai jam tangan..Nasib ade orang bagi, boleh aku pakai..Jam tu aku baru test pakai sekali..hehe...


So, tu je la aku nak cerita...Asalnye nak tulis lama da entry ni tapi tak berblog kan..hehe..Baru dapat nak tulis..


P/s: Countdown beberapa hari lagi nak ke UPM...



8 Responses so far.

  1. bestnya! dapat byk hadiah^^

    jom kita menghitung hari masuk u^^

  2. nurul says:

    salam.eh,dah ad gambar dah??hu2..bestnye jadi cikgu,boleh dapat hadiah dari anak..murid..
    he2..ok,selamat hari raya aidilfitri,kei.-)

  3. K says:

    mesti best mengajar kan? XD

  4. you must have been one respectable and dedicated teacher
    good for you
    X)

  5. aduhh comel2 sungguh mereka,..mesti sedey nak pergi kan,mcm sy dulu..bila da sygg dgn student rasa berat je nak pergi,..=)

  6. ala hai...comelnya budak-budak tu....mmmm... tentu pening kepala ini..masa mengajarkan...cuz aku ramai kawan cikgu :)


    upsss tiba-tiba commnet ini, lupa nak kenalkan diri.....salam kenalan dari cayob!

    Alang-alang saya datang ini, Kalau sudi kunjung2 sya di blog yang tak seberapa ini.........tak follow pun tak ape...janji awk datang, Inys Allah.

    http://cayob.blogspot.com/

  7. Unknown says:

    tu diaa .. dikelilingi si cilik ...
    hehee ..

  8. mak cik gua guru besar SKDN,alor gajah

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -