Popular Post

Saturday, June 18, 2011

Ini ialah sticky post...sila ke bawah untuk entry terbaru...Thanks


Korang2 sume berminat tak nak buat side income? Berminat tak nak buat bisnes kecil-kecilan? Rilex...ni bukan nak suruh cari orang ke nak jual barang ke or nak suruh buat em el em tu sume... Ni ialah bisnes online yang akan provide servis pada customer...

Aku bercadang nak buat bisnes ni sorang je tapi aku rase macam lagi seronok dan senang kalau ade yang nak buat same...So, ape servis yang akan aku tawarkan? Tengok la kat bawah ni...

Translator/ Penterjemah.
Yang ni mudah iaitu cuma perlu terjemah dokumen atau kerja samada dari BM ke BI dan sebaliknye.. So kalau boleh aku nak cari orang yang pandai translate ni la...dalam 2 orang mula2 ni..nanti kalau dah okay boleh tambah lagi..

Proof reading
Proof reading ni kira kita perbetulkan salah pada dokumen2 yang diminta... Samada dari tatabahasa, penggunaan ayat, penampilan dokumen tu dan sebaginye.. Kalau berminat contact aku, nanti aku terangkan dengan lebih lanjut.. Jugak perlukan dalam 2 orang untuk ni..boleh orang yang sama untuk translator tu tapi kalau banyak orang mintak pandai2 la handle ye...

Designer
Basically buat masa ni nak cari designer untuk design header..sama jugak nak 2 orang..


Setakat ni tu je servis2 yang dalam fikiran aku, so kalau korang ade pape cadangan lagi mungkin boleh share dan kita buat same2...Note yang ni part time and freelance ye...kalau ade yang dah join pastu nak stop, boleh je..takde hal..aku tak mintak korang bayar pape, skill dan kebolehan korang je yang aku mintak...

Rasa2 ade tak yang berminat ey? Papehal boleh la contact aku... Kat blog pon boleh, kat Fb pon takde masalah.. Klik je link kat sidebar yang ade icon FB tu ye...Thanks..

13 Responses so far.

  1. aku x pernah nak rajin bila buat bisnes. haha

  2. Unknown says:

    Tia nak try boleh ? Translator/Penterjemah . btw , kena face to face ke ?

  3. K says:

    camne ni?? orait jek lau ko rase boleh buat. aku sokong! XD

  4. lebih suka berbusiness^^

  5. rasa macam nak try translator la , kena translate ape ek ?

  6. fana says:

    hye.sorry out of topic,he2.cmna nk order kt awak header?cmna byaran ea?

  7. fana:klik kat banner kat sidebar tu..nanti akan ke page kat blog sy yg lagi satu..details sume ade kat situ ye...

  8. saya nk try boleh.. proof reading.. dulu mas sekolah karangan selalu tinggi dan jadi contoh...heee..
    tapi proof reading untuk bahasa melayu je lah.. hee

  9. ibnu isa: erm..contact kat fb la pape hal, boleh?

  10. wah, menarik! moga berjaya tau~ :)

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -