Popular Post

Monday, July 4, 2011

Assalamualaikum...baca SINI dulu ye sebelum baca entry ni..thanks...


Tadi aku mengajar budak tahun dua kelas aku tu.... Bising nya masyaallah....aku nak mengajar pon susah...tengah aku mengajar dalam kelas boleh main kejar-kejar la..main gaduh-gaduh la...main sep sep tom tom la...Ni nak belajar ke ape? Bila aku suruh keluar buku, ade buku kejap, pastu ntah ke mana...Kerja suruh buat memang tak jalan la... Ni kelas paling pandai ni...Ade kelas satu lagi tu, kelas bawah sikit....lagi la....


Bila aku suruh buat kerja sendiri, nanti ade la sorang budak datang depan tanya soalan...pastu ramai la datang berkerumun dekat aku tu.... Sesak nafas weyh...Padahal bukan nak tanye pon...duduk kat meja tu buat ramai-ramai depan aku.... Budak lain kat belakang dok main benda lain..Pastu kalau nak pergi tandas, semua nak pergi...



Yang aku peliknye, masa kelas cikgu lain, baik je..elok je buat kerja senyap-senyap...takde pon nak bising-bising.... Lagi la aku frust weyh.... Budak tahun tiga okay je..baik la cuma ada la sorang dua yang malas...Budak-budak ni kalau aku hilang sabar memang aku campak dari tingkat dua tu...Aku tengking dalam kelas tadi pon masih boleh bersabar kot... Masalahnya diorang tak takut and tak respect aku as a teacher...panggil je Sir tapi anggap macam kawan dia pulak....


Esok siap la budak-budak tu...memang aku nak hentam kaw-kaw punye...lantak la ape nak jadi...Aku cikgu ganti je..bile2 boleh stop...Masih boleh tahan lagi sabar ni....huuuu.....Lu buat baik dengan aku, aku boleh buat baik dengan lu..lu buat sial dengan aku, memang lagi sial lu kena...



Sabar....sabar....*pujuk diri sendiri*

4 Responses so far.

  1. arfah says:

    hahahahaha sama saja situasi kita ni...:P saya paling geram bila ada yang main sembunyi2x ni....aduiiiiii...sabar je la...macam2x hal.. :P

  2. Cik Teddy says:

    sbar jela kei..kei mase budak2 mcm tu x?hihi..msti kei dh fham kan mcm mne prsaan seorg guru untk mndidik ank muridnya..^_^

  3. hahaa . Keiii . Tia nak tergelak guling2 dah . kahkahhh . apa ke nakal bebeno budak tuh . jagan le sampai campak-campak . hahaa ..

  4. sabar cikgu ...huhu ...klu ko campak budak tu ...mati dia ..

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -