Popular Post

Sunday, July 10, 2011

Assalamualaikum...sebelum baca, mintak baca SINI dulu dan tolong promote...thanks...


Kat dunia sekarang ni ramai orang yang cantik2, betul tak? Korang pon cantik dan hensem dan macho dan comel dan bergaya dan sebagainya...kan? Aku ni tak cantik, tak hensem, tak bergaya dan segala macam tak...hehe... Tapi, orang yang cantik dan hensem ni selalu dianggap sombong....betul ke?


Sebenarnya sifat sombong tu mungkin dan mungkin tidak ada kena mengena dengan kecantikan dan kehenseman seseorang...Ade jugak orang yang tak la cantik mana, tapi dia perasan cantik lantas menjadi sombong... Tapi ada jugak orang yang cantik sangat tapi tak sombong pon....peramah lagi...


Ada orang yang cantik dan sebab kecantikan tu dia jadi sombong.... Ada orang yang cantik tapi disebabkan kecantikan tu dia jadi rendah diri... Ada jugak orang yang tak berapa cantik (cakap hudoh kang ade pulak terasa...haha) tapi perasan cantik lalu menjadikan diri dia sombong...dan ada orang yang tak berapa cantik dan kerana itu dia rendah diri...


Tapi, apesal la nak sombong sangat? Dah tua kerepot jadi cantik lagi ke? Orang tak pandang la...Tuhan pon tak pandang kecantikan rupa paras sebab apa yang dipandang adalah amal ibadah seseorang hamba tu.... Kalau muka ko paling cantik dalam dunia pon tapi akaun ibadah takde, tak pandang la.... Rupa ko tu bila2 masa je Allah boleh tarik balik... Macam mana nak tarik balik rupa cantik tu? Allah Maha Berkuasa kan...macam2 cara boleh... So jangan la sombong sangat dengan kecantikan....


Orang yang cantik dan baik lebih disukai dan disenangi daripada orang yang cantik tapi perangai burok....


Aku tak cakap semua orang cantik macam tu....cuma ada segelintir....

Manusia oh manusia....


p/s: orang macam aku ni kena label sombong padahal sebenarnya aku pemalu....-_-"


p/s: sedang mencari website hosting flash yang free dan dia sediakan embed code sekali...ade sape2 tahu x?

4 Responses so far.

  1. Rain says:

    cantik dalam lagi penting, sebab tak menyakitkan hati orang lain...


    blaja tggi2 smp phD(penyakit hasad dengki) tapi sombong, tak ke mana.. orang tak hormat pun..

  2. betul kei, kita ni pemalu XD

  3. GaRy™ says:

    aq setuju sesangat ni bro.. yang cantik bajet chantek sangat... entah la...

  4. kei pemalu ke?hu2..bagusla -p

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -