Popular Post

Thursday, July 7, 2011

Assalamualaikum...mintak tolong baca SINI sebelum teruskan ye...thanks..

Tajuk macam menarik je kan? Tak menarik? Okay la..malas nak ulas..haha...

Sekarang ni banyak rancangan kat TV or internet yang memaparkan lelaki-lelaki dan wanita-wanita yang hensem, hot, cun, macho, comey dan sebagainye yang sering menjadi pujaan ramai...So, memang menjadi naluri sorang manusia normal untuk suka pada benda2 yang cantik..betul tak?


Tapi, adakah mereka2 yang dipaparkan dikaca TV dan monitor lappy ni telah menaikkan taste seseorang tu dalam memilih pasangan? Kalau dulu tak kesah rupa macam mana asalkan baik hati dan reti jaga pasangan, tapi sekarang, kalau muka tak macam artis korea, tak pandang langsung?  Macam mana pulak dengan orang macam aku yang takde rupa ni? Adakah akan dipinggirkan?


Aku bukan nak salahkan siapa2, minat masing2 tak boleh nak kawal kan...Kalau dah minat artis korea tu minat la jugak, ye tak? Macam masa drama ape yang ade seth tan tu..aku tak tengok so aku tak tahu....ramai la yang post kat fb mengatakan betapa hensem dan romantiknye watak tu...dan semua mula la terbayang2 nak ada pasangan macam tu, betul tak? Haaa...drama nore elena kan? hehe..aku tak tengok so aku tak tahu...hehe...Masa tu memang orang ramai tergila2 kan watak tu, terutama wanita...ade ke lelaki yang gila2 kan watak tu?


Anyway, kemunculan watak2 dan orang2 macam tu dalam tv menjadikan wanita2 gila dan mungkin ada yang terbawak2 ke dunia nyata....nak ade pasangan yang macam tu.... Kalau yang single takpe la.. tapi bayangkan kalau korang dah ade pasangan, dan korang cakap kat pasangan korang yang korang nak pasangan korang jadi macam dalam tv tu...tak ke kecik ati die? Silap2 boleh bawak perpecahan pulak kan...mane la tahu kan...yang single pulak mencari2 pasangan ideal padahal depan mata ada orang yang suka kat dia walaupon tak sesempurna watak tu, tapi ada untuk kamu...better terima dia daripada tercari2 yang mungkin takde kan? better accept the horse than searching for a unicorn...cewah...quote buat sendiri..haha...


So, terimalah pasangan anda seadanya...dan pada yang single...kalau anda rasa dia cukup bagus pada anda, terima lah...jangan la high expectation sangat...kesian orang macam aku ni....haha...

8 Responses so far.

  1. emy|farid says:

    selalu gak puji org len, tpi xde mksud, ska2 je, =)
    skg org x tgk rupa dh, kalau yg tgk rupa nie, bdk2 underage. kalau yg dh agak matang, xde pilih rupa, asl bkenan d hati

  2. Yayan says:

    huhu .. kena berpegang pada prinsip , no one is perfect .. mesti ada cacat celanya .. bersyukur dengan apa yg ada .. :)

    boleh follow sini kalau sudi .. :)

    http://izyannadira.blogspot.com/2011/07/bro-kasi-kritik-blog-gua-skit-boleh.html

  3. perempuan memang taste nak yang power tapi last2 dengan orang biasa jugak :P

  4. tak tengok gak nora elena ni... yang penting suami yang faham konsep perkahwinan dalam Islam... insya'Allah semuanya akan jadi romantik... :)

  5. K says:

    kei, kesian orang macam kita ni. hehe XD

    semua nak stok korea, stok seth tan.

    stok alien sape yang nak? T.T

  6. Unknown says:

    haish , jangan le terlalu mengharapkan kesempurnaan ..

  7. mcm perli sy je...sy nak mamat Jepun satu macam Hiro Mizushima..hehe

  8. Gary Asip says:

    hahahaha.... awek aq giler korea wei!! hahahaha...

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -