Popular Post

Saturday, June 25, 2011

Assalamualaikum...kali ni nak cerita la pasal sports yang paling aku minat dalam dunia iaitu basketball atau nama melayu dia bole keranjang.. Bukan mata keranjang ye adik2...haha...Macam mana aku boleh terjebak dengan basketball ni? Mase aku form 2, aku join main basketball, lagipon tak ramai yang boleh main sport ni... So, bila ade tournament, aku tak terpilih tapi masa tu still main lagi la... Masuk form 3 aku dah tak main sebab masa tu main bola sepak... Then form 4 pindah skolah and skolah tu takde court basketball so tak main la aku....


Pastu masuk universiti...Mase sem1 ngan sem2 tak main sukan sangat sebab dah lame tak bersukan kan.. Then mase sem3 aku jumpe member yang main basketball jugak and die pon ajak la turun court, so aku pon turun la and start dari hari tu, aku akan main basketball setiap petang or bila2 ade kesempatan.. biasa main masa petang je, pagi kalau weekends...


Aku tak la hebat sangat main basketball, dribbling pon tak brape okay, nak cut in pon biasa tak lepas..haha... tapi aku boleh buat 3 point shot and shooting aku biasa masuk la... Kat uni aku tu masa aku start main basketball, memang kitorang la yang mulakan sebab memang takde team sebelum kitorang.. So kire pengasas la jugak aku ni..haha....nak tengok gambar aku yang berkaitan dengan basketball? Eksklusif untuk korang taw sebab aku rasa nak tunjuk gambar kat korang..haha...

Ni team pertama uni aku...jersey pon pakai jersey bola sepak je


Aku jersey no 14..sama dengan Mitsui dalam SlamDunk..die pon 3 point shooter jugak..

Masa main petang2..gemok aku mase ni..haha

Gambar yang last tu memang eksklusif betul taw..sebab kawan2 aku pon takde set gambar ni..haha..Time ni member aku baru beli DSLR, saje nak test power...haha... Puas da dapat tengok gambar aku? Sume ni gambar lame..haha..Yang first tu masa 2009, yang jersey orang tu masa 2010, sama la ngan gambar yang last skali...Pic terbaru? Nanti la..malas nak snap la..hehe...

Anyway, lepas grad aritu dah setengah tahun kot aku tak main basketball...memang sangap giler weyh.... Kat area umah aku ni bukan ade open court yang aku boleh pergi main... Kalau ade memang lame dah aku maen... Ntah-ntah skill aku mesti dah makin teruk... Kalau dapat sambung degree nanti aku nak train balik giler2 la, tak kira aku dapat mane pon, aku nak main jugak basketball.. Tapi mintak2 dapat uni yang sama la sebab dah establish kat situ and dah tahu selok belok and dah kenal player sume...hehe.. Doakan aku dapat ye...

Itu je la kot..sape yang nak sangat tengok pic aku tadi tu tengok la..haha.. takde yang tak sopan kan? Sume sopan kan? =P





10 Responses so far.

  1. tak nak tengok tapi dah tertengok.... hahahahha~

    dulu pon suke gak men basketball siap de team lagi dalam kelas..sebab masa tu kan zaman kegemilangan slamdunk.. hahahhaha~

    -Fujima Kenji-

  2. K says:

    hahaha. hensem woo.

    dah la budak basket XD

    keh2

  3. dyanne says:

    ohh suka basketball!! yeahh!! ^^

  4. Gary Asip says:

    wah3!! main basketball rupanya ko yer~.. hehe... try tennis lak.. boleh match ngan aq.. hehe~

    p/s : x pernah nampak muka ko.. hahaha.. letak gambar pun masa tengah membelakang...

  5. aku langsung x pandai main benda ni. bile lantun bola, entah melayang ke mana x tau

  6. Unknown says:

    untung dapat main sukan :(

  7. wahhhh basketball tu....suka tengok je orang main...klu main tak reti la...bola jaring pun dah lama tak main...aduiii..

  8. sunah sakura: hehe..layan slamdunk jgk ey..nak fujima..=P hehe...

    sergeant keroro: haha..puas tengok? =P

    dyanne: suka jugak ke?hehe..

    abby: hehe..finally.. =P

    gary: tennis boleh la sikit2..haha..kat fb ade gmbr aku..

    freaky: hehe.. =P

    tia: tia pon main la sukan..hehe

    arfah: hehe..nanti bile2 main la..

  9. tak cukup tinggi ni nak main basketball ....hihihihi :) macam tak layak je... huhuhu

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -