Popular Post

Sunday, June 12, 2011

Hari ni rase macam panas hati je aku...Lama dah aku simpan bende ni sebenarnye sebab bagi aku ni macam isu yang agak sensitif, but what the hell kan? Aku nak tulis jugak kat sini...Ape nak jadi lepas ni jadi la....

Korang mesti ade tengok berita pasal Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) yang dah block beberapa file sharing site kat Msia ni kan? Kononnya nak memerangi cetak rompak kalau tak silap aku kan? Ini ialah salah satu tindakan kerajaan untuk divert pandangan dan tumpuan rakyat pada isu-isu yang sepatutnya lebih penting... Cuba tengok kat luar negara, siap ade website yang popular yang hosting and provide film for free..takde pon nak block? Even diorang ade website2 camtu pon, still pungutan filem diorang meletup2 kan? Da tu SKMM block file sharing kat Msia ni nak elak orang cetak rompak filem ape? Setakat filem yang tak keluar Msia pon ko nak block, baik tak payah, kerja sia-sia la weyh...

Then isu video seks la, liwat la, ape bende lagi cerita2 yang aku rasa tak penting pon dalam paper or berita tu... Why not focus on the bigger picture? Pasal block sharing site tu, nape tak block site2 yang menghina agama? Yang racist? Yang boleh menjatuhkan maruah negara dengan rumors dan sebagainye? Yang lucah? Yang menyebarkan propaganda mengapi-apikan orang? So why owh why owh why can u not see the bigger picture?

Pastu lancang bercakap kat tv dalam surat khabar, kerajaan prihatin pada rakyat, rakyat kena berterima kasih pada kerajaan sebab dan tolong, rakyat digesa itu, rakyat digesa ini, rakyat kena sokong kerajaan sebab itu, sebab ini dan macam2 lagi la...Aku bukan la anti kerajaan tapi aku paling tak suka corruption! Tak kesah la ko kerajaan ke, bos syarikat ke, even opis boy pon, kalau ko corrupt memang aku anti gile! Aku bukan la hebat sangat nak komen pasal kerajaan dan politik but i can say that it is corrupt!


Ini semua plan untuk divert perhatian rakyat daripada isu2 yang lebih besar dan sememangnya lebih penting...Hey, I have the power of the government, I can do what I want right? What do I care what the people think? They don't have the power, we do!

So, camne sekarang ni? Nak buat camne? Panas hati weyh...panas....bukan isu ni je..banyak lagi isu2 lame over the years..Aku tahu bukan senang nak tadbir kerajaan but at least tak payah la nak buat keputusan terburu2 macam ni, sesuka hati je nak buat itu, buat ini kerana semata2 ade kuasa...

Ini cuma pendapat aku, nak terima, terima la..taknak sudah..

3 Responses so far.

  1. K says:

    setuju!!

    diblock nye file sharing tu sebab taknak ada lagi maklumat yang bocor.

    itu jek.

    proganda semata-mata.

  2. Unknown says:

    urgh . nasib baik Tia tak tau sangat pasal hal ni . lau idok , udah Tia bako . bhahaaa ;)

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -