Popular Post

Saturday, June 25, 2011

Selamat petang pada anda semua..Pe khabar korang? Sihat tak? Buat ape la korang petang2 ni kan? Bace blog aku? hahaha..bagos2...terharunye..haha.... Anyway, sape die yang cantik sangat yang aku nak cerita ni? Owh..tidaklah siapa2 ye adik2...sebenarnye nak cerita la pasal adakah pentingnya rupa paras kita masa berada di alam maya...


Rupa paras korang di dunia realiti penting tak di dunia maya? Mungkin ada rasa ya, ada rasa tak.. Sebab ape? Masing-masing ade sebab tersendiri, betul tak? Ramai blogger yang tidak meletak gambar mereka sendiri di blog, dan ada jugak yang suka letak gambar sendiri di blog... Bende ni terpulang pada pandangan masing2, betul? Ade orang yang tak suka upload gambar sendiri kat blog, macam aku.. Ade orang yang sangat confident dengan rupa paras dia, so dia letak la gambar dia berguni-guni dalam blog tu....Ade yang kadang2 je dia letak gambar tapi profile picture dia tu bukan gambar dia, tak kesah la pemandangan ke, kartun ke or pape...


Tapi, perlu diingat ye kawan-kawan, kita kena sentiasa berhati-hati dengan apa jua gambar yang kita upload ke internet.. Ramai orang boleh salah gunakan gambar kita.. Kita tak boleh check siapa yang tengok gambar kita or siapa yang mungkin ambil gambar kita untuk dijadikan simpanan... Lagi2 gambar perempuan2 seksi, mesti ramai lelaki akan tengok, betul tak lelaki? Tipu la kalau korang tak tengok at least sekali, tak kesah la sengaja ke "sengaja"..haha... Yang perempuan pon, kalau ade je lelaki ala-ala korea sikit, mula la copy gambar simpan dalam handset, pastu mengaku pakwe dia..kecik hati pakwe betul dia...hahaha...


Yang penting ialah personaliti kita di alam maya ni... Macam ade blogger2 yang aku kenal di dunia blog ni, takde pon gambar dia, tapi macam dah kenal lama je..walaupon tak pernah jumpa depan2, tapi macam dah rapat je...betul tak? So, berhati-hati la bila upload gambar tu dekat internet ye kawan-kawan...


P/s: Korang tahu tak macam mane rupa aku yang sebenar? Rase macam nak upload gambar terbaru tapi aku ni jenis tak suka snap pic sendiri...Lagipon aku bukan la ensem macam korang semua..kalau aku amek pic pose ala2 gedik baby doll, mesti kena penyepak dengan korang...hahahaha...sape nak tengok gambar terbaru aku sila vote ye..hantarkan no topup maxis rm10 kat aku sebagai vote...hahaha..=P

10 Responses so far.

  1. K says:

    hahaha, cepat tunjuk!! aku dah tunjuk aku punya gambar XD

  2. Unknown says:

    Tia tauuuuuuuuuuuuuuuuuu . Tia dah pernah tengok . weeeeee ~~~~~~~~~ cepat kasi Tia topup . wakakaa :)

  3. tak letak gambar gak... untuk keselamatan... entri2 lama yang de gambar pun da save as draft da.. :)

  4. Sri_Tulip says:

    Hihih...bukan kt fB kamo tu ada pic kamo da ke??? :p

  5. nurul says:

    setiap kali masuk blog ni..mesti ayt ni yng baca first"This is a personal blog of Kei Seichi.."macam reminder pulak..hu2 -)

  6. sergeant keroro: haha..vote r dulu.. =P

    tia: haha..die pulak nak topup.. =P

    abby: alaa...terasa ke..hehe..

    sunah sakura: hee..betul2..simpan je..

    ly tulip: hehe..ade je...tapi lama punye tu.. =P

    dreamygirl: haha.. =P

  7. dyanne says:

    tunjukla, bukan susah kann..sharing is caring..hahahaha ^^

  8. kalau saya pun...kekadang je letak gambar kat profile FB dan blog tu....tengok mood...heeee...sekarang ni mood letak gambar profile...tapi tak tahu sampai bila akan berpanjangan... :)

  9. hehe, malu le tew nak letak gambo sendiri...

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -