Popular Post

Friday, June 10, 2011

Morning! It's Friday and its goooood.... Tengahari nanti laki2 sume pegi solat Jumaat kat masjid tau? Aku nampak korang online memang aku bagi la makan kasut saiz 10..haha...

Blogger itu macam2 jenis ade, ade yang tinggi, rendah, besar, kecik, cantik, tak brape cantik, bijak, pandai, tak brape nak bijak dan macam2 la...Blogger tu jugak manusia dan manusia itu punya bermacam ragam.. So, aku kire nak cerita la jenis2 dan ragam2 blogger dan blog yang aku nampak sepanjang penglibatan aku dalam dunia per-blog-an ni.. Walaupon masih baru tapi ini dari pandangan aku je... Kalaua de lagi jenis2 blogger dan blog yang lain2 boleh la kongsi same2 ye...


Blogger mula2 mestilah Blogger popular. Takkan la tak cerita pasal blogger popular kan? Popular dari segi mane? Mungkin dari segi blog die kalau blog die unik dan cantik dan dapat tarik perhatian orang.. Mungkin dari segi entry yang menarik pehatian samada perhatian yang baik atau tak baik..Ni masing2 sendiri judge la kan... Banyak faktor yang menjadikan seseorang blogger tu popular tapi tak perlu aku ulas sebab aku tak popular, so aku tak tahu la macam mane nak ulas...haha...




Then ade pulak blogger cerita peribadi. Dalam blog die tu banyak cerita peribadi pasal die, pasangan die, anak2 bagi yang dah berkahwin, mak ayah die dan sebagainye la... Ade orang yang cerita peribadi die memang menarik and others.....eehhh...not so much... Dah kalau 10 recent entry ko tulis pasal pakwe ko pastu dengan ayat gedik2 la bagai, aku pon malas nak bace... Personally aku tak brape gemar bace entry or blog yang cerita pasal how sweet pakwe die, or cerita diorang pegi dinner and all...sebab......sebab.........aku takde makwe...hahahahahahaha....*gelak giler*


Blogger yang seterusnye ni aku suke iaitu blogger berpandangan sendiri. Blogger jenis ni die suka ulas isu semasa menggunakan ayat sendiri from his/her point of view... Some ideas adalah bernas and some more just kutuk2 or mengeluh and others... Aku taknak bace ko mengeluh pasal harga tarif naik tapi aku nak baca macam mana pandangan ko pasal tarif naik dan ape yang boleh kita sebagai rakyat lakukan untuk mengatasi masalah ni... or something like that la....Then aku suke kalau die cerita macam pasal artis k-pop buat persembahan kat hari belia haritu, tapi die bukan cerita pasal bestnye artis tu or wutever tapi die cerita about how can u not see the bigger picture? There are other things bigger things to see or to take note about then which artis come and perform or how local artis bangkang all this? HOW CAN U NOT SEE THE BIGGER PICTURE??? Yes, I do see the bigger picture tapi sebab aku rase pandangan aku takde orang amek kesah so i'll just write it here je la..




Then blogger yang ni aku tak brape gemar iaitu pemberita blogger. Macam mane pulak tu? Hari2 entry die hanyalah pasal berita yang boleh kita bace kat online paper...Tak tahu la die buat macam tu sebab SEO or die just takde idea nak tulis entry so die copy paste berita tu sebiji2 then letak tajuk same then terus publish...takde ulasan or pape.. Mana identiti blogger anda? Ke tu identiti anda? The copy-and-paste-the-news-then-make-it-your-own kind of blogger? Encik2 kakak2 sekalian, kalau aku nak bace berita aku bukak la paper online...thank you very much ye...


Pastu ade pulak blogger yang gile kontest or segmen or GA. Setiap 10 minit update tapi pasal contest, pastu pasal segmen, pastu pasal GA..I mean...untuk ape? Mane entry anda sebagai sornag blogger? Sampai ade yang buat 1 lagi blog asing specifically untuk join all these things.... I mean, tak salah nak join, bergantung la tapi takkan setiap 10 minit update pasal contest je? Kadang2 muak la..Aku pon cam da malas je nak masuk blog ko...


So, now lets get back to the question.."Sebab ape lu orang mula blogging?"


Okay, nak sambung blaja flash...nantikan kemunculan header flash pertama aku....lama lagi...haha...

6 Responses so far.

  1. fae jamal says:

    oke! blogger gedix ade tak?haha;P

    meh singgah blog fae sambil makan nasi lemak! ahha;P

  2. nurul says:

    ~xminat sangat baca blog pasal personal life..except blog sendiri..melainkan ada gambr2 tempat yang menarik..he3..
    ~nak join segmen pon malas..=p
    tapi sekali sekala segmen/contest perlu utk menghargai pembaca..
    ~suka baca blog yang bukan pasal gossip..hu2 =p

  3. K says:

    keroro blogger mane eh?? hehe XD

    jom gi solat jumaat! :)

  4. Unknown says:

    janganlah lama-lama weh . bhahahaa! yee , akhir-akhir ni Tia lebih suka untuk menyuarakan pendapat tentang sesuatu perkara . takut juga kalau ada yang sentaf kan . tapi macamana , takkan nak pujiiiii terus . hampes tak ada ranjau dan duri . harharhar ..

  5. erm..jap2..sy jnis mane ek???erm..pk sat..huhuhu=)...nice entry

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -