Popular Post

Tuesday, June 14, 2011

Haaaisshh...tak habis-habis la cerita pasal follower ni...mesti korang sume naik muak naik bosan macam-macam lagi la yang naik..betul tak? Tapi.....tapi.......tapi.....biarlah aku nak tulis pon..hahaha...

Anyway, macam blogger, followe tu pon manusia jugak.. Dah kalau namanye manusia, maka bermacam-macam ragam la yang dapat kita perhatikan sebab Allah s.w.t menjadikan manusia itu bermacam-macam, betul tak? Kalu robot pon boleh ada macam-macam robot, apetah lagi manusia...so jom kita tengok golongan manusia yang digelar follower ni ye...



Follower sejati a.k.a reader tegar. Ni la tahap follower yang paling tinggi sekali. Dia akan datang blog korang setiap hari atau setiap kali ade entry baru. Lebih bagus lagi kalau die bagi komen dan komen yang membina dan memberangsangkan. Kalau korang takde entry baru, die akn tertanya-tanya dan mungkin akan hantar mesej kat korang suruh buat entry baru. Ni extreme sikit la..haha.. Dia tak mengharapkan korang datang blog dia pon tapi baik la kalau korang pon pegi blog dia kan, kesian dia hari-hari datang blog korang tapi korang tak singgah sekali pon blog dia..Ni la follower yang aku paling suka dan aku boleh panggil kawan. Ada la beberapa kat sini...anda tahu siapa anda..hehe


Follower yang seterusnya ialah follower kadang-kadang. Dia akan datang blog korang tapi kadang-kadang. Akan nampak komen dia kat entry korang tapi...kadang-kadang la.. Follower ni pon bagus jugak, at least dia datang la jugak blog korang...Korang pon kadang-kadang la datang blog diorang..haha..jangan la macam tu kan, kalau suka blog diorang pegi la lawat, ape salahnye...


Agak2 silent reader aku camni kot?

Follower yang ni pulak susah sikit iaitu follower senyap a.k.a silent reader.Silent reader ni dia boleh jadi dua, samada paling tak bahaya atau yang paling bahaya sekali... Sebab ape aku cakap macam tu? Sebab die senyap-senyap datang blog korang, tak tinggl jejak, tak tinggal komen, baca entry korang pastu blah...Kire ade macam ghost la jugak kan..kan kita tak nampak hantu kan...hehe...Kalau die just baca pastu senyap je okay la...tapi kalau dia baca, pastu dia copy paste entry, pegi buat plak kat blog dia macam entry dia sendiri tanpa ade kredit kat kita..tak ke korang rasa bengang? Nak cari confirm2 la tak tahu siapa kan..kalau tahu pon mungkin orang lain bagitau..Pastu diorang ni jugak ada yang boleh jadi "stalker"...yang ni aku takut gak..haha..tapi setahu aku la, aku takde stalker..mungkin......kot....takut plak bile pikir...


Last but not least, my favorite follower, the "I-follow-u,u-follow-me" follower... Cukup2 la weyh..cukup annoying la bila aku bace kat shoutbox tu, "i dah follow u, u follow la i balik ye?" Aku rase ni jenis blogger yang masih tak dapat kecapi kenikmatan berblogging, or die baru lagi nak berblog... Sebab ape aku cakap macam tu? Korang tengok follower aku ade brape? Tak sampai 100 kan? Tapi aku sangat suka berblog dan tulis entry kat sini sebab aku ada loyal reader, or at least aku perasan aku ade loyal reader....Macam blog aku yang 1 lagi tu, follower da 900++ tapi reader? Ade la sekerat..lagi ramai reader blog ni aku rase dari blog tu...hentikan la tabiat i follow u,u follow i tu..aku dah tulis da kat atas shoutbox tu yang aku tak main prinsip tu tapi degil jugak nak follow..pastu karang aku tak follow balik, nak bengang2 apesal? Siap buat entry lagi...haha..kelakar la korang...hadoooiiii....

Cukup la tu kot...panjang berjela-jela kang ade pulak yang komplen..hahaha...So, kalau ade bende berguna dalam entry ni amek la iktibar ye? Tapi macam takde kot? Takpe la..amek je pape yang ade...haha

14 Responses so far.

  1. follower mmg pnting pun.. hehe..tp yg silent reader pun ok.. yg xbest..yg i follow u, u follow i. sb biasanya, dorg takkn dtg blik.. hurmm

  2. K says:

    hahaha, aku yang mane agaknya??

    alien xde dalam kategori tu, hehe :P

    setuju dengan ko bro. blogging biar kasi puas XD

  3. ko rasa aku follower kategori mana ?

  4. freaky ngan sergeant keroro sudah mesti la follower tahap paling atas skali..hehe..siap masuk cerpen bersiri lagi kan.. =P

  5. msuk follower kdg kdg kot...hheehhee

  6. ahaha...suke entry ni~ agknye zie follower yg cmne lah eh..urmm.. btw, suke silent reader awk 2...cumel..ehehe.. wink3 >_<

  7. biar la sal follower2 ni.. lau silent follower pun xsalah.. lau buat entry untuk menghentam bukn untuk dibaca semua owg,tak guna jugak kan??? sebb bende ni semua owg akn baca even tak jadi follower pun...

    lau buat entry untuk naekkn trafic lebih baek close acc.. kan?

  8. Unknown says:

    oh tak aci kalau freaky ngan seargent jek . Tia ? ahahaa :)

  9. tia ey....erm...erm..siapa la agak2 watak utama cerpen tu kan..mesti la follower/reader tegar..haha..

  10. tikin says:

    kdg2 aku ske jd silent reader..tp xde la nk copy paste entry2 blogger len..kalo aku rjin,,aku tgal komen,,hehe..

  11. maybe you ramai silent reader kat blog yg 900++ followers tu kot . :)

  12. Sri_Tulip says:

    owh..sy follower kadang-kadang je kot.. sebab x follow pon blog kamo ni,...tp dok komen..hihihhi

  13. Gary Asip says:

    errr.... aq kategori mana ek?... hihihi...

  14. fae jamal says:

    paling tak suka 'i follow u..follow me back!" ini maybe baru nak mula berblogging! tapi tak suka..senang cerita kalau bagus boleh follow..tak payah nak paksa2 kan..huhu

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -