Popular Post

Tuesday, June 7, 2011

Setiap manusia takkan lari dari sikap cemburu or cakap orang putihnye "Jealous" tapi aku nak eja sebagai jeles...Kenapa aku nak jeles dengan mereka2 ni? Sebab aku tahu aku takkan dapat jadi seperti mereka dan jugak sebab aku ade IC (inferiority complex) so aku constantly akan compare hidup aku dengan orang lain, samada kenal secara personal atau tak...

Yup, aku selalu compare hidup aku dengan orang lain and most of the time, I will find that they are better than me, maybe because of the IC..Anyway, ni antara orang2 yang aku rasa jeles dengan mereka...adakah korang tergolong dalam golongan ni?



Blogger yang popular. Dia tulis la pape pon dalam entry die, confirm berpusu2 orang masuk blog die nak bace  entry. Hatta entry bertajuk "Berak" dan hanya mengandungi ayat "Best giler aku berak tadi, puas hati..hahaha.." pon akan ramai orang datang baca serta komen. Tak termasuk blogger wanita popular yang tulis tajuk entry je pastu letak je gambar die close up kat kamera macam nak keluar dari kamera tu dengan muka budget baby doll die..ramai la orang datang blog die pastu komen "ur so cute!", "cute sangat!" and wutever...

Kalau aku buat entry pasal berak, terus kosong follower aku, sume unfollow...kalau aku buat letak gambar seperti diatas confirm kena kutuk budget comel la, budget k-pop la bagai...


Mereka yang ade self-esteem yang tinggi. Contoh biasa kalau pompuan, body saiz XXL tapi pakai baju saiz S siap posing2 lagi depan kemera then upload banyak2 gambar kat blog. Kalau laki pulak, die letak pic die kat blog banyak2 macam model padahal tak la model sangat. Pastu kalau masuk blog terpampang besar bagai nak rak muka tuan blog kat header..header lagi besar dari entry die..jenuh nak skrol ke bawah cari entry...

Kalau aku pakai baju saiz S confirm komen2 kutukan je yang tinggal. Aku tak hensem sebab tu aku tak letak gambar aku kat blog. Hatta kat Facebook pon gambar terbaru aku ialah tahun lepas. Aku tak letak gambar aku kat header sebab aku tak suka gambar aku. Aku tak suka diri aku sendiri, masakan boleh suka gambar aku..



Mereka yang letak gambar Bf/Gf kat blog/Fb. Mereka2 ni kira sweet la dan sayang pakwe/makwe masing2.. letak gambar kat blog pastu macam mendewa2 kan mereka.. Pastu tulis la "taken by him", "pengarang jantung hati saye", "die saye punye" dan sebagainye lagi...

Aku single, takde makwe, takde sape nak aku. Misal kata aku ade makwe pon aku tak kan letak gambar die kat blog or buat entry pasal die. Kalau wife lain cerita la...


Anyway, ni je la kot mereka2 yang aku jeleskan..tulis panjang2 pon sape la nak bace kan...aku sedar siapa diriku ini...

"Siapalah aku ini untuk memintal buih yang memutih, menjadi permaidani seperti mana yang tertulis dalam novel cinta...."

P/s: Biasa kalau aku ade IC moments( that's what I call it when I feel like this), so aku akan tulis. Nasib la korang kalau bace...haha

8 Responses so far.

  1. nurul says:

    salam..
    i had those moments too..hu2..feeling down..sometimes i thought 'am i having depression??'but i know i'm not.it's just sadness,bcoz i still have my self esteem and control everything i do..my everyday life is still normal..just that i didn't really feel the joy of life..but there things that held me back..there are God who always there with me..and ppl who loves me..-)We should stop looking at other ppl..we will never change or move by comparing ourself to others..just look at urself..everybody is unique..i'm sure u have ur own strength that others don't..
    (look like i'm expressing my emotions to u..hu2..anyway,peace no war -p)

  2. Unknown says:

    awak tau tak , semua yang berlaku tu ada hikmahnya ? about de apa hensem ganteng comel cun apa kejadah tu semua . takkan kekal lah semua tu . bagi Tia , yang cantik2 dan hensem2 ni just masalah . orang akan selalu dengki. wtfish!

    biar kita jadi yang biasa2 aje . bila kita macam tu , sifat rendah diri akan sentiasa wujud dalam diri . kita akn jadi org yang sentiasa beringat .

    about de makpa (makwe/pakwe) . tak mati kalau tak de itu . sunyi ? banyak cara boleh hilangkan kesunyian . lagipun , alangkah bertuah isteri awak nt kalau tau awk tak pernah bercinta . its heaven !

    dah ! stop thinking negative about urself .. setiap kejadian ada hikmahnya . even Tia bukan ustazah but i know its true . Tia dah pernah alaminya ..

  3. Humble!.. tu yg boleh diperkatakan utk tuan punye blog nie setelah bce entri!.. good luck!

  4. suha says:

    hehe sebenarnya blogger yg brjaya xperlukan semua bnda merepek tu (^_^)

    kita berblog dr ape yg kita ada n itulah keihlasan yg sebenar..jadikan entry sebagai satu tarikan yg kuat dan kamu pasti berada di atas satu hari nnti

  5. Echa says:

    hehe..for me jeles dgn blogger popular tue normal coz sy pun pkr cmtue b4 ni..cuma dorg ada kelebihan tersendiri mgkn sbb tue la dorg popular..hehe..
    so, tak kesahlah kita blogger popular atau tdk just teruskan blogging dgn cara masing2 maybe nanti blogger lain yg singgah dan baca blog akan nmpk keunikan blog kita..
    (haha..itu cara sy utk diri sdri)

    btw, kalau cara penulisan anda menarik orang tak kan kesah about paras rupa..sbb yg sy tau sy admire pd penulisan bkn rupa..tak tau lah org lain kn..

    :)

  6. Unknown says:

    assalamualaikum.. sis yakin semua org ada feels tu.. tapi tak payah la terlalu taksub akan ke-famous-an.. just be yourself.. apa2 pun.. its depends on "why r u blogging??"..

  7. Aina says:

    jangan terlalu merendah diri dik. kekadang yg kau mahu itu belum tiba masanya engkau mendapat.Insha Allah suatu hari masanya akan tiba.tp kena redha x semua yg bakal kau mendpt itu seperti yg kau mahu. bersyukur dengan ketentuanNYA

  8. hey~ jgnlah terlalu mereandah diri..setiap individu~ ade kelebihan n kekurangan masing2...mne lah tahu..yg awk tgok dowang cntik~kacak 2...skdr rupe parasnye je..tapi iQ..?? awk jgnlh pndg kekurangan dri~ cari kelebihn 2...tp jgn pulak smpai nk bangge2 kn..ckup lah sekdar bersyukur ngn ap ite ade...n slalu berusha jadi lebih baek..

    wink3 >_<

Kei Seichi's Blog. Powered by Blogger.

- Copyright © Kei Seichi's Blog - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -